ETABLERAT 1904

Med mer än 100 års erfarenhet, know-how och forskning spelar Garnier en roll i många människors liv världen över. En sann pionjär inom hud- och hårvård som grundades i Frankrike och de senaste 100 åren har utvecklats och blivit ett internationellt respekterat namn.

  • 1904

    ORIGINAL -INNOVATIONEN

    1904

    ORIGINAL -INNOVATIONEN

    Allt började med frisören Alfred Amour Garnier och hans salong i Blois i Frankrike.
    1904 utvecklade han sin första växtbaserade lotion för ett vackert hår: La Lotion Garnier.
    Denna produkt mot håravfall och mjäll blev snabbt en bästsäljare.

  • 1925 - 1944

    ETT OMFATTANDE SKÖNHETSMÄRKE

    1925 - 1944

    ETT OMFATTANDE SKÖNHETSMÄRKE

    Från 1925-1944 skapades fem nya produkter. Garnier utökade sortimentet med sin första hudvårdsprodukt, Eau de beauté Garnier samt Pétrole Garnier, Sulfo Garnier, Eau de bleuet Garnier och Shampooing Garnier.
    En hel serie produkter för hud och hår utvecklade med ett Garnier-löfte om "Vackert hår. Silkeslen hud."

  • 1935

    Ambre Solaire: EN IKON FÖDS

    1935

    Ambre Solaire: EN IKON FÖDS

    1935 lanserade Ambre Solaire sin första sololja berikad med solskydd. Produkten testades först på Franska Rivieran men nådde ut till resten av landet 1936, samma år som Frankrike förverkligade lagstadgad semester för alla.
    Ambre Solaire harmonierade med tiden och blev omedelbart en symbol för semester vid stranden, personligt välbefinnande och modern, självsäker femininitet.

  • 1946

    "HISTORICAL STAR" - PRODUKTEN

    1946

    "HISTORICAL STAR" - PRODUKTEN

    Historical Star var den första produkten som innehöll benmärg för att vårda, stärka och revitalisera håret. Serien fanns från 1946 till 1982.

  • 1960

    NATURAL COLOR
    DEN FÖRSTA HEMMAHÅRFÄRGNINGEN

    1960

    NATURAL COLOR
    DEN FÖRSTA HEMMAHÅRFÄRGNINGEN

    Med den första hemmahårfärgningen, Natural Color, upptäckte kvinnor hur lätt det var att färga håret hemma. Natural Color-färgerna täckte inte bara grått hår utan bidrog också till att göra håret till en modegrej lika viktig som kläder och accessoarer.

  • 1982

    RESPONS VÅRDANDE FORMULAS
    FÖR ETT VACKERT HÅR
    SOM SER NATURLIGT UT

    1982

    RESPONS VÅRDANDE FORMULAS
    FÖR ETT VACKERT HÅR
    SOM SER NATURLIGT UT

    Historien om Respons börjar med lanseringen av Respons i Norden år 1989. Våra schampon är berikade med härlig blomnektar och doftar ljuvligt. Originalflaskan är designad med den ikoniska kolibrin som fortfarande känns igen i dag. Även om formen på flaskan har förändrats under åren kan du fortfarande hitta samma ursprungliga serie i dag.

  • 1995

    GARNIER GOES GLOBAL

    1995

    GARNIER GOES GLOBAL

    Garnier har varit ett globalt märke sedan 1995 och är en av de större aktörerna på den internationella skönhetsmarknaden. I dag finns märket i fler än 120 länder och erbjuder produkter utvecklade för att uppfylla de specifika behov som kvinnor och män har inom hår-och hudvård.

  • 1996

    FRUCTIS DEN GRÖNA FLASKAN
    SOM ÄR KÄND
    I HELA VÄRLDEN

    1996

    FRUCTIS DEN GRÖNA FLASKAN
    SOM ÄR KÄND
    I HELA VÄRLDEN

    Det stärkande Fructis-schampot med fruit actives revolutionerade hårvårdsmarknaden med sin numera berömda gröna flaska. Med inspiration från naturen bidrar Fructis-serierna för olika hårtyper bland annat till ett starkare, fylligare hår fullt av glans.

  • 1998

    NUTRISSE HÅR SOM VÅRDAS
    FÅR BÄTTRE FÄRG

    1998

    NUTRISSE HÅR SOM VÅRDAS
    mFÅR BÄTTRE FÄRG

    Med sin övertygelse om att en vacker hårfärg uppnås på ett hår som samtidigt vårdas lanserade Garnier Nutrisse.
    Nutrisse erbjuder ett hårfärgningskit berikat med fruktoljor och som innehåller en krämig efterbehandling. För ett fantastiskt färgresultat som täcker grått hår upp till 100 %.

  • 2011

    EN NY GENERATION HUDVÅRD BB CREAM

    2011

    EN NY GENERATION HUDVÅRD BB CREAM

    Inspirerad av asiatiska ""blemish balms"" lanserade Garnier sin första BB-creme på den europeiska marknaden. Ansiktscremen var en ny generation hudvård med både en omedelbar makeup-effekt samt en verkan på längre sikt. BB-cremerna gör den dagliga skönhetsrutinen enklare och snabbare eftersom fem lösningar kombineras i en enda produkt för att jämna ut hudtonen, återfukta, applicera en lätt täckande makeup, ge lyster och skydda med SPF.

  • 2012

    OLIA KRAFTEN AV OLJA

    2012

    OLIA KRAFTEN AV OLJA

    En hårfärg som drivs med kraften av olja - Olia ger dig en ny hårfärgningsupplevelse. Olia erbjuder exceptionell hårfärg och med den vårdande efterbehandlingen blir hårkvaliteten synligt förbättrad.

  • 2013

    ETT MÅSTE I BADRUMSSKÅPET: MICELLAR CLEANSING
    WATER

    2013

    ETT MÅSTE I BADRUMSSKÅPET: MICELLAR CLEANSING
    WATER

    Garnier presenterar sitt första Micellar Cleansing Water, ett allsidigt rengöringsvatten för alla områden i ansiktet. Ger en behaglig känsla och utvecklat för alla hudtyper, även känslig hud.

    RESPONS Dags för en makeover!

    Våra förpackningar får ett helt nytt utseende som är mer i linje med den nordiska naturliga och sensoriska bilden. Varumärket fortsätter att utvecklas och förändras för att bättre möta de särskilda behoven hos varje hårtyp. I takt med att hårtrender, livsstilar och krav förändras förändrar vi oss som varumärke. Vi utökar sortimentet med nya innovativa formulas med ingredienser av naturligt ursprung. Som en del av håroljetrenden lanseras Respons Marvellous Oils-serien.

  • 2014

    EN NY VISION FÖR NATTCREMER MIRACLE SLEEPING CREME

    2014

    EN NY VISION FÖR NATTCREMER MIRACLE SLEEPING CREME

    Garnier har skapat sin första antiage-nattcreme som motverkar trötthetstecken. Med 7 nyckelingredienser och en innovativ självanpassande formula har Miracle Sleeping Creme en intensiv verkan på trötthets- och ålderstecken.

  • 2015

    RESPONS BODY
    MJUKHET FRÅN TOPP TILL TÅ

    2015

    RESPONS BODY
    MJUKHET FRÅN TOPP TILL TÅ

    Garnier Respons strävar alltid efter att föra de fina ingredienserna från naturen vidare för att vårda ditt hår. Under åren har olika härliga formulas tillkommit  från bland annat honung, oliv, avokado, havre och lönnextrakt.

    Våra Respons-hårinpackningar med vårdande ingredienser tillför ditt hår näring från rot till topp utan att tyngas ner och erbjuder en helt ny dimension av skönhet till din hårvårdsrutin.

    Vi vill fortsätta att ge dig det bästa naturen har att erbjuda inte bara till ditt hår men även till din kropp.

    Därför är vi stolta över att presentera vår första serie med fuktgivande lotions, vårdande balsam, bodybalms, oljor och duschcremer!