Alla Garnier-produkter globalt är nu officiellt godkända av Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet – vilket har bekräftats genom den certifiering som har erhållits av Cruelty Free International, den ledande organisationen i arbetet att eliminera djurförsök. Garnier kan nu märka sina produkter med Leaping Bunny-logotypen, den gyllene standarden när det kommer til cruelty free-standarder.

Leaping Bunny kräver att varumärkena undersöker hela sin leveranskedja, inklusive råmaterial och ingredienser så att inga djurförsök förekommer någonstans. Godkännande måste ges till varumärkets alla färdiga produkter - enskilda produkter kan inte godkännas separat. 

För Garnier handlade det om att säkra en deklaration från mer än 500 leverantörer som tillhandahåller mer än 3 000 olika ingredienser från hela världen. Garnier och Cruelty Free International har under många månader tillsammans arbetat för att säkra dessa bevis och se till att alla produkter i Garniers globala portfölj kan förses med Cruelty Free International Leaping Bunny-logotypen – den globalt erkända cruelty free-märkningen. Denna stränga process gör att konsumenterna kan köpa Garnier-produkter med fullt förtroende och i vetskap om att Garnier uppfyllerLeaping Bunnys strikta kriterier. 

”Garnier är ett globalt varumärke som är bekant för oss alla. Att arbeta tillsammans med Garnier för att eliminera djurförsök på skönhetsprodukter och förklara dem officiellt godkända inom ramen för Cruelty Free International Leaping Bunny-programmet är en verklig milstolpe. Det har tagit många månader, men Garnier har noggrant granskat varje enskild leverantör och källa och resultaten är helt tillförlitliga.”

Michelle Thew, vd för Cruelty Free International

”Garnier har arbetat för en värld mot djurförsök sedan 1989. Att bli officiellt godkänd av Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet är en riktig milstolpe och har alltid varit en viktig del av vårt Green Beauty-mål. I dag tar Garnier ytterligare ett steg mot att bli ett till fullo engagerat, hållbart och transparent varumärke som erbjuder Green Beauty till oss alla.”

Adrien Koskas, Garnier Global Brand President 

 

Green Beauty-initiativ

Detta tillkännagivande från Garnier kommer i kölvattnet av ett historiskt år för varumärket. 2020 presenterade Garnier sitt Green Beauty-initiativ, en komplett heltäckande hållbarhetsstrategi som omvandlar varje steg i Garniers värdekedja och minskar varumärkets miljöpåverkan

om green beauty